Direktlänk till inlägg 24 juni 2013

Galenpannan

Av Mister Malcontent - 24 juni 2013 14:11

Idag tänker jag på hur jag lär galenpannan (Frida för den som inte förstod) träffa mina barn. Att jag lät henne gunga, bära och passa Maja. Att hon till och med fick byta blöja. Att jag lät henne räffa och prata med Erik. Att hon köpte presenter till dem. Att Erik frågade försynt huruvida han fick säga till mamma att vi träffat henne och jag svarade "Javisst, det är pappas kompis". Och det var hon. Min kompis. Min kompis i det intellektuella och min kompis i det köttsliga. Och båda två lurades jag av. Båda två var hon mästarinna på att dupera med. Hur en människa som är inte erkänt intellektuell kan duperas att tro att en annan människa är intellektuell. Frågan är om den duperade fortfarande är intellektuell...? Det är jag. Den duperade.


Jag står i skuld till mina barn som riskerade deras väl när jag sov på hennes säng och hon vaktade Maja. När hon lät Viktor göra pizza ihop med henne och jag satt och läste. Det var inte många gånger Frida fick tillgång till dem men tillräckligt många för att skuldsätta mig. I detta fallet är en gång inte ingen gång. Det är oändligt många gånger.


Rörigt? Jag är rörig idag och har synbortfall. Stress och sömnlöshet men det har inget med Frida att göra. Inte så mycket åtminstone.


Idag kommer Magda hem från sitt felval. Längtar efter henne som hon inte längtar efter mig. Men det gör hon kanske.


/Mister Malcontent 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mister Malcontent - 9 juli 2013 14:20

"So Tell me Who I See when I look in Your Eyes. Is it You, Baby, or just a Brilliant Disguise" /.../ "So God Have Mercy on the Man who Does what he's Sure of"   Hade Gud någon förbannad nåd när allt jag såg var en briljant förklädnad? Svara p...

Av Mister Malcontent - 7 juli 2013 22:32

Så hä tänker jag ibland: Jag kommer cyklande, lätt upptagen med en tanke, bra musik i lurarna och svänger upp på min uppfart och så ska Frida sitta där. Lite ledsen och orolig och utomjordiskt modig. Hon ska säga at det var ett misstag och att hon vi...

Arg

Av Mister Malcontent - 4 juli 2013 10:57

Jag är arg så ofta. Arg så att jag allra helst vill slå på något eller någon. Ibland bankar jag knytnäven i väggen eller i kudden men jag slår aldrig på någon. Det blir aldrig min grej. Mitt sätt. Det är Apans sätt.   Jag är arg på Frida för att ...

Av Mister Malcontent - 22 juni 2013 13:47

Idag har jag inte tillstymmelse till bakfylla. Så blir det när man inte dricker mina vänner. Dryg och brist på ödmjukhet...? Stämmer bra eftersom sådan är jag.    Fick rapport från Magda. Hon hade hellre varit här och jag skrev att det fattade ja...

Av Mister Malcontent - 21 juni 2013 17:19

Ett första inlägg i denna nya karriär. Någonstans tacksam om en enda människa läser detta. Lovar att det blir läsvärt för de som impregnerat sin personlighet med anlag för sentimentalitet, bitterhet och eventuellt lite sorg. Kanske en touch av humor ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mister Malcontent


Ovido - Quiz & Flashcards